aikopaiko

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Saknar... :(

Av Emy Hellsten - 11 januari 2010 18:35

Har inte Aiko hemma hos oss   

Igårkväll/natt åkte vi in till förlossningen igen för att jag hade känt mig konstig hela dagen, och hade en smärta som jag inte kände igen. Så vi åkte in runt 11 tiden på kvällen, och mor min hade kommit och hämtat honom om det skulle vara något på gång och vi inte kom hem.

Men väl där så var det inget som vanligt utan alla tester var normalt och man kunde inte riktigt fastställa vad det var för smärta jag kände. Men jag fick smärtstillande och lugnande tabletter att sova på, så när vi kom hem runt halv 3 på natten så fick jag sova med hjälp av tabletterna nästan halva natten iaf   

Fick en lugnande tablett till idag så nu tänkte jag sova ut, för nätterna har varit väldigt sömnlösa.... så inte så konstigt att man är trött och har värk här och var ibland.

Under dagen idag så har jag haft regelbundna förvärkar med 20 min mellanrum, men det har avtagit nu så jag har förvärkar lite hur som helst just nu. Så för min del så måste jag försöka koppla av och att "jag vill att det ska sätta igång NU"- tänkandet ska sakta men säkert försvinna. Men det är inte så lätt när man blir påmind varje dag, vad man än gör, att man är gravid och man går de sista dagarna innan det ska hända    Något smart tips man kan få som gör att mn kan koppla bort graviditet en stund?


Aiko har inte kommit hem än, för vi sa att jag skulle få sova ut ordentligt inatt och imorgon så man känner sig lite utvilad om det skulle hända ngt snart. Så vi hämtar honom inte förens imorgon... har känts JÄTTE tomt här hemma utan min lilla skällnisse. Han har varit mitt stöd när man känt sig som mest ensam och deppig under dagarna, och han har varit vår lilla clown när både jag och Joakim är lite nere. Och han har gjort så att både Joakim och jag kommer ut om dagarna för lite motion och frisk luft.

Så Aiko: du är verkligen saknad här hemma, både av husse och matte... Vi vet att du har det toppenbra hos mor och far, speciellt far som ger dig lite smått och gott rätt ofta   Men vi vill ha dig här hemma med oss!

Men imorgon kommer vi och hämtar dig, vår lille fjällräv   


Sov så gott vår lille pojk så ses vi imorgon!

 
 
IA

IA

12 januari 2010 14:09

Har du fått hem din lilla fjällräv nu? =)
Kramiz IA

http://www.cimbazizo.bloggagratis.se

 
IA

IA

12 januari 2010 17:23

Jo då, Zizo börjar bli frisk nu, så när som på hans tassar som fortfarande är under läkning. Men nu börjar han sätta oss på prov igen som innan med att smita ifrån soffan när vi ber honom stanna o gnäller när han inte får göra något som han vill. =) Så nu börjar vi känna igen honom som han var innan

http://www.cimbazizo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emy Hellsten - 23 mars 2010 12:37


I söndasgkväll så fick jag nog av min trötthet och ställde hunden i den efterlängtade duschen! Har länge sagt att "nu måste jag duscha Aiko innan han blir en vandrande lerklump". Veckorna gick och han blev fortfarande inte duschad p.g.a att jag är ...

Av Emy Hellsten - 23 mars 2010 11:01

Nu har jag skaffat en blogg som bara ska handla om Aron och dagarna med honom. Denna blogg ska egentligen bara vara om Aiko så det var anledningen till att jag skaffade en till blogg.   Arons bloggadress är: http://melodioso.bloggproffs.se   ...

Av Emy Hellsten - 17 mars 2010 15:44

Nu när sonen sover så får man passa på att blogga en liten stund ;) Idag har vi varit på öppna förskolan och gjort en hand- och fotavtryck :) Så nu har man hans ena hand och fot förevigade! Det syns inte på bilden här men ska ta ett kort när det ha...

Av Emy Hellsten - 11 mars 2010 13:51

...blir det inte så mkt utav tyvärr    Dagarna består mestadels av blöjbyte, rapning, ammning och små sovstunder då och då. Men jag älskar det    Så nu vet ni vad jag håller på med. Ska försöka hinna med att i mer detalj förklara vad som händer. ...

Av Emy Hellsten - 9 februari 2010 19:08

Nu kan man med gott samvete sätta sig en stund och skriva några rader om allt som hände den 19 januari 2010. Det hela började redan på söndagskvällen, den 17 januari, då jag kände de första värkarna sakta komma krypandes, men det var inte så tätt e...

Ovido - Quiz & Flashcards