aikopaiko

Alla inlägg under november 2009

Av Emy Hellsten - 27 november 2009 13:04

I söndags så fick vi hjälp av kära mor och far att flytta kontorsmöbler till vardagsrummet och göra en barnkammare där kontoret var. Det känns skönt att få saker och ting gjort innan barnet kommer. Och idag går vi in i vecka 35 så det kan hända precis vad som helst just nu


Nu så har jag tagit kort på rummet som jag tänkte dela med mig så ni får se hur rummet ser ut. Men det är som sagt NÄSTAN klart så det ser lite halvfärdigt ut, men man har ju lite tid kvar att fixa det sista



Här står skötbordet nära till hands i början av rummet. Fåtöljen fick stå bredvid så man kan sätta sig där efter ett byte och möjlighet att amma också. Eller bara mysa   



Den här vaggan ska inte stå där egentligen. Det är tänkt att det ska vara en byrå där när vi väl får tag på en sådan. Barnets kläder måste ju få en plats någonstans också. Vaggan ska in till vårt sovrum sen när barnet anländer. Får fixa en bild sen när byrån dyker upp.



Här ska barnet sova sen på nätterna när den blivit lite äldre. Men man kan ju lägga honom/henne där under tupplurerna på dagarna


Det är lite tomt på väggarna som ni ser men jag har ritat lite tavlor sen som ska upp när jag fått tag på ramar åt dem. 

   


Det var barnkammaren det. Nu ska det bara bli helt klart tills det lilla knytet kommer. Bara 42 dagar kvar  


Kramar!!             

Av Emy Hellsten - 20 november 2009 17:56

Nu så har jag äntligen kommit till skott och laddat upp bilder på Aiko och Zunken ihop när systerdottern och hennes clown var här :P Det är 3 veckor sen nu så jag är lite seg Tungan ute

Men bättre sent än aldrig som man säger Flört


En av dagarna tog vi lite bilder på de små busfröna.

  

Här är Aiko stolt att han hoppade till en sten från en annan där det var en damm emellan (om ni förstår vad jag menar :S)


  

Då hoppade snälla Elina till Aiko och gav en godisbit som först var för hård (typiskt min divahund haha!) Men sen insåg han att de var gott så han ville gärna ha mer av det där i påsen Flört


  

Då upptäckte Zunken att matte satt där borta med Aiko och matade honom med godis...! Tråkiga Emy hade ju inget i fickorna så han ville mer än gärna hoppa över han också.........


  

........men trots mattes försök att locka honom att hoppa med godis och uppmuntran så var vattnet för läskigt... Tungan ute Så de var bättre att stanna kvar och vänta på att matte skulle komma istället Flört


  

  

En nöjd Zunken som väntar på sin belöning att han inte tog risken att hoppa över vattnet! Glad


  

Nej Zunken är en landshund som gärna använder sina ben att springa på land, inga löjliga simtag haha! Zunken syns ganska så långt bort mot Aiko om ni undrar var han är Tungan ute


  

Rötter och pinnar är ngt som alla hundar bråkar sig till. Även om det finns tusentals pinnar runt omkring dem så måste man ha den som den andra tuggar på Tungan ute 


   

   

Men den som är envisast får ta den Flört     


Ja det var lite bilder från när de var här. Det blev inte så mkt och tyvärr ingenting på Zunkens nya kompis Zizo, syrran Ia´s hund... Men ni får gå in på deras blogg och kolla in som finns i min länk.


Tack Elina och Zunken för några roliga dagar när ni var här! Hoppas vi ses snart igen, om de blir innan eller efter barnet kommer Tungan ute Och tack Ia, Keijo och Matias för de dagar vi var tillsammans! Och Ia för spelningen i söndags. Det var roligt att spela ihop igen Skrattande


Kramar till familjen Gölmark i skåne och er andra som läser!!

Av Emy Hellsten - 19 november 2009 10:16

Min mage har inte mått så bra de senaste dagarna... kan det bero på vädret eller att jag är medveten om vad som komma skall? Flört Jag vet inte men jag hoppas att det går över snart.

Har börjat införskaffa barngrejer nu som är nödvändigt att ha när barnet anländer (tack vare föräldrar och svärföräldrar!)

Har nu en vagga första tiden (köptes tidigt men den är klar att börja användas), en spjälsäng, skötbord, badbalja, vagn mm. Ska äntligen börja göra om vårt kontor till barnkammare antingen denna helg eller nästa Skrattande

Man vet ju aldrig när barnet kommer, eftersom det nästan bara är 6 veckor kvar. Så det kan vara skönt att få allt iordning så man slipper göra det senare när man bara vill ägna sig åt den lille/lilla Glad

Ska ta kort på kontoret hur de ser ut nu och efter när vi är klara med barnkammaren så ni andra får se hur allt ser ut.

Det är vad som kommer att hända framöver och givetvis bilder på Zunken och Aiko fortfarande... har varit lat och inte laddat ner bilderna än i bloggen, men det kommer! Tungan ute


Kramar till er alla!

Av Emy Hellsten - 10 november 2009 21:47

Det kom i morse en rolig överraskning på posten. Ett vadderat kuvert. De var inte kuvertet som var de roliga utan innehållet givetvis Glad

När jag öppnade de så låg de ett smycke som jag länge har önskat mig sen jag blev gravid. En bola! En kula som plingar lätt när man rör den och halsbandet är långt så bolan är precis vid magen. Syftet är att barnet ska höra de där lätta plinget och känna igen de sen när han/hon har kommit ut och blir lugn av det.


Den här fina gåvan kom från mina kära systrar, Anna och IA! Tack så jätte mkt!! Jag blev SÅ glad över den, och den var bättre än vad jag hade tänkt mig. Älskar fötterna på bolan Skrattande


Ett smycke som jag absolut ska ha på mig varje dag Flört


Tack än en gång! Älskar er så mkt!


  


  

Av Emy Hellsten - 7 november 2009 21:56

Imorgon den 8 november är det 1 år sen jag och min underbaraste man gifte oss Skrattande

Så idag har vi bara varit hemma och myst ihop utan stress och krav. Passade på att ta lite kort på magen ordentligt både inne och utomhus. Så idag blir de inte så mkt prat, utan ni får bilder från dagen att titta på Flört



 


En trogen följeslagare Tungan ute


 


 

Försökte locka med mig Aiko till min sida men han tyckte nog att strömmen var något starkare, hehe...


 

Här ska husse lära Aiko något...?


 

Mina snyggingar!! Kyss


 

Efter den lilla vistelsen med smutsigt vatten så var de duschning som gällde för Aikos del, och som uppföljning kom hårfönen fram vilket inte syns här. Men Aiko låg så sött så jag var tvungen att knäppa en bild Tungan ute


 


 

In i vecka 32


 


Hoppas jag hittar mer tid till bloggning framöver Flört


Ha de bra alla!

Kramar!!

Ovido - Quiz & Flashcards