aikopaiko

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Inget barn än :P

Av Emy Hellsten - 5 januari 2010 15:09

Nu var det rejält bra tag sen jag var här och uppdaterat vårt liv, men det har sina orsaker... inga tråkiga, utan mer "naturliga" när man är höggravid   

Jag har bara inte orkat helt enkelt att blogga, och nu har man varit ledig med mannen också så då har det blivit att man umgås mer än att sitta vid datorn. Men nu känner jag att det är dags att ta sig i kragen och skriva lite vad som hänt den senaste tiden.


I år (eller förra året och det här året) så har vi haft en RIKTIG vinter!!   

En sån vinter som man har längtat efter, med snö och kyla. Även om jag är en frusen människa av mig så kan jag inte låta bli och säga att jag älskar vinter MED snö. Hatar uppriktigt blasksnö som vi har haft de senaste åren. Men nu så har snön och kylan hållt i sig längre än förväntat, och den har inte försvunnit än.

Så familjen Hellsten har varit mycket nöjda! Aiko har verkligen hoppat glädjeskutt varje gång vi kommer ut när det har varit kallt och härligt    Och jag förstår honom, med den pälsen som han måste dras med. Han skulle bott uppe i norrland egentligen. Så nu har vi haft härliga promenader som vi har fotat lite utav med Aiko i huvudrollen:


  


  


Här är en av hans glädjesprång i snön   


Joakim rullade snöbollar som han kastade och Aiko hämtade gladeligen dem, men släppte dem ändå ganska så snabbt. Det isade nog i tänderna        


  

  


Så här har vi varit nöjda, både två och fyrbenta. Hoppas det kommer en sån vinter till så barnet får uppleva ett härligt vinterland!


Det har uppstått tråkigheter också under nyårsafton med min syrras hund Zizo. Ni kan gå in på hennes blogg: cimbazizo.bloggagratis.se och läsa vad som hände. Som tur var så slutade det lyckligt...! Men jag lider med både Zizo och syrran för vad de båda har upplevt   


Och det har inte hänt  något med barnfronten än som sagt. Barnet verkar ha det skönt därinne och kommer väl ut när han/hon känner för det. På torsdag den 7:e så passerar jag den beräknade ankomsten enligt ultraljudet. Men hos barnmorskan första gången sa de den 11:e så jag tror mer på det. Man blir inte lika besviken då om det inte skulle hända något på torsdag  Här är senaste magen, in i vecka 38 då, men det var ju för några veckor sen. Men jag har ju inte varit här på ett tag så ni får nöja er med några veckors gammal mage   


  

Ganska trött på magen och dess sparkar som man får på köpet... men jag tröstar mig med att vi snart får barnet i famnen och jag får vara mig själv igen   


Har även gjort barnrummet lite mysigare med matta och lite annat som gör att det ser mycket hemtrevligare ut. Dessutom finns det en byrå i rummet också som barnets kläder ligger i. Så allt är på plats!

  


  


BB väskan är också packad och klar så nu får det ske precis när som helst   

Under nyårsafton under alla smällar så hade jag värkar som kom regelbundet och trodde först att det skulle sättas igång. Men under natten sen så lugnade det ner sig tyvärr så det blev inget då heller. Men visst märker man att det närmar sig slutet nu och att något som är på gång så vi väntar med spänning   


Nu så är allt uppdaterat och det känns skönt att få skriva av sig lite. Hoppas ni andra har haft en skön helg! Här meddelas det så fort barnet skulle vilja komma ut   

 
 
IA

IA

5 januari 2010 16:23

Vad kul att läsa lite om vad som händer hos er :) Så som Aiko gör när han kommer ut i snön gjorde Zizo också innan, o jag hoppas verkligen att han kan komma tillbka till det snart igen. Vad fint o mysigt det ser ut i barnrummet

http://www.cimbazizo.bloggagratis.se

 
Liisa

Liisa

6 januari 2010 11:59

Hej!

Fint rummet är!
Du, någon har skrivit en elak kommentar på mammas sida om Zizo och att han var lös under nyårsafton. Kan du hjälpa till att försvara mamma? Annars tar hon åt sig...

Kramar Liisa

http://www.liisagolmark.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

6 januari 2010 12:35

Skönt att du äntligen skrev några rader, blev orolig att det hänt nått.
Härliga bilder på vinterhunden :-)) Aiko!
Barnrummet är ju superfint, där kommer allt den lilla att trivas.

Lycka till och hoppas det är över snart, ska bli spännande att se vad som kikar ut :-)

Läste på din syrras blogg om Zizo, vilken himla tur att att allt slutade väl. Förstår inte heller detta eviga smällande, varför bara skjuta bort en massa pengar till ingen nytta!!! och dessutom skrämma vettet ur både djur och folk, (för det finns allt folk som är rädda också), man kan undra vad vitsen med det hela är :-(

Sköt om er och ha det bra.
Kram Susanne

http://www.aikimis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emy Hellsten - 23 mars 2010 12:37


I söndasgkväll så fick jag nog av min trötthet och ställde hunden i den efterlängtade duschen! Har länge sagt att "nu måste jag duscha Aiko innan han blir en vandrande lerklump". Veckorna gick och han blev fortfarande inte duschad p.g.a att jag är ...

Av Emy Hellsten - 23 mars 2010 11:01

Nu har jag skaffat en blogg som bara ska handla om Aron och dagarna med honom. Denna blogg ska egentligen bara vara om Aiko så det var anledningen till att jag skaffade en till blogg.   Arons bloggadress är: http://melodioso.bloggproffs.se   ...

Av Emy Hellsten - 17 mars 2010 15:44

Nu när sonen sover så får man passa på att blogga en liten stund ;) Idag har vi varit på öppna förskolan och gjort en hand- och fotavtryck :) Så nu har man hans ena hand och fot förevigade! Det syns inte på bilden här men ska ta ett kort när det ha...

Av Emy Hellsten - 11 mars 2010 13:51

...blir det inte så mkt utav tyvärr    Dagarna består mestadels av blöjbyte, rapning, ammning och små sovstunder då och då. Men jag älskar det    Så nu vet ni vad jag håller på med. Ska försöka hinna med att i mer detalj förklara vad som händer. ...

Av Emy Hellsten - 9 februari 2010 19:08

Nu kan man med gott samvete sätta sig en stund och skriva några rader om allt som hände den 19 januari 2010. Det hela började redan på söndagskvällen, den 17 januari, då jag kände de första värkarna sakta komma krypandes, men det var inte så tätt e...

Ovido - Quiz & Flashcards